پیام عیدی
هیات ریسه بنیاد فرهنگی اوستا هیات ریسه بنیاد فرهنگی اوستا

جمهـوری اتریـش

 17 سنـبله 1389

برابر 8 سپتامبر 2010

 

هیـات ریسه بنیاد فرهنگی اوستا بـدینـوسیله آمـدن عیـد فـطر را برای هممیهنان ســاکن در اتریـش و جهـان مبارک گفته ، روزهای عید را روز های خـوش و پراز صفا میخواهــــد.

گرچه ماه مبارک رمضان ماه صفا، گذشت، تساهل ،مدارا با انسان، عبادت خـدا و خدمت خلـق خـدا بود ، با درد و دریغ که در این ماه چــون مـاه های دگر خانــواده هـای مسلمان، پاکــدل و نیک انـدیش افغانستان  و منطقه ما  قــــربانی شکنجـه ، شــلاق ، سنگسار و به

هواپراندن عزیزان شان بودند.

تمامیت خواهان بنیاد گرا با همه نیرو تلاش کردند بجای فرمان خدا که:

 نکُش!

 کُشتند.

 

در گذر و دستگیری کُن!

کین ورزیدند وستم کردند.

 

دست دوستی و اخوت بیاز!

 دشمنی و کین ورزیـدند وبجای سیر کردن شکم بی نوا همدین، نان آور شان را نیز کُشتند.

بد تر اینکه آنها این همه جنایت را بنام خدا و دینی انجام دادند که راهراونش را به اخوت و دستگیری و شناخت درد و رنج همکیش ناتوانش فرامیخواند.

تمامیت خواهـان کـوردل و سنت گرا هیچ گاهی اخلاصی در نیـت و پاکی درعـمـل نـداشته  و دلیل رنج و فقـر فـزاینده مردم دردکش وطن ما از چنــد دهـــه بدینسو بــوده و هــرگونه امیـد بــه خوشبختی و بهـزیستی را با خشونـت ،تکفیر و سکنسار پاسخ داده اند.اینـها هستند که کشور را به ماتمسرا و ام القرا فقر مبدل نموده اند.

 

 تا وقتی مردم در برابر آنها نایستند دامنه این جنایت و ستم پهنه بیشتری خـواهـــد گرفت و همه آرزو ها برای صلح، پیشرفت و روزهای خوش عید فـقط « آرزو » باقی خواهد ماند.

هممیهنان پاکدل !

در راه رسیدن به صلح ، بهزیستی و فرارسیدن روزیکه در پنــاه آرامش عیــد و دگر روز هــای خوشی را با هم بر پا داریم ، دست برادری و یکرنگــی را بهم دهــیـد و در کنار هم برای خوشبختی انسان و سرفــرازی وطن بکوشیــد.

 

عید تان مبارک

 

دکتر غلام محمد ( اسد ) محسن زاده

ریس بنیاد فرهنگی اوستا


September 8th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها